Peer har fejret 50 år i Brønderslev IF: - Det har været mit andet hjem
Peer Sørensen har været en fast del af Brønderslev Idrætsforening i et halvt århundrede. For ham er klubben gået fra at være et fristed i ungdommen til at blive det faste holdepunkt og arbejdsplads.
I maj måned kunne Peer Sørensen fejre et helt særligt jubilæum.
Det er nemlig 50 år siden, at han trådte ind i Brønderslev Idrætsforening, hvor han startede, da centeret blev indviet.
Siden da har klubben spillet en enorm rolle i hans liv.
- Det har jo været mit andet hjem i mange år. Gennem min ungdom og mit seniorliv, og nu er det så blevet mit arbejde. Så den betyder meget, fortæller Peer Sørensen.
For Peer Sørensen har fodbolden altid været en stor prioritet, og han nyder hverdagen i den lokale klub, hvor han i dag er ansat.
- Det betyder jo alt, når det sådan set er mit arbejde. Jeg har altid gået meget op i fodbold. Det er hyggeligt, og det er sjovt at se en masse unge mennesker, siger han.
Selvom han har tilbragt fem årtier i foreningen, peger han ikke på én enkeltstående begivenhed som den største.
Det er i stedet de mange gode oplevelser og det stærke fællesskab, der står klarest.
- Sammenholdet betyder meget, forklarer han og tilføjer, at netop dette er hans bedste råd til de yngre generationer i klubben:
- Jamen bare at holde sammen, finde sammenhold i det og hygge sig med hinanden. Være gode ved hinanden og bare nyde at komme ud og spille. Det er det, man får i en forening. Det vigtigste er, at man har det godt sammen.